Cara Nak Buat Pesak Baju Kurung

Ei Bulatkan elok-elok leher baju tu ukur macam ni luasanya sama aja. Kalau nak update terkini pola percuma yang lain dari saya saya sarankan anda join telegram channel saya ya.


Baju Kurung Pesak Gantung Sewing Patterns Couture Sewing Baju Kurung

Cara jahit baju kurung pesak gantung cara cikgu tini.

. Tutorial step-by-step utk merajah pola baju kurung pesak gantung. Di sini barulah di lipat dan digunting belahannya sebanyak 3 12 inci mengikut belahan di. Terutamanya untuk bahagian pesak dan kekek.

Saya tak tahu sangat cara yang khusus untuk ukur pola baju kurung riau. Harini Dya akan tunjuk cara buat pola baju kurung tradisional. Ukur lebar pesak bawah.

OK katakan pesak atas di ialah 2 dan pesak bawah dii ialah 4. BELAJAR CARA NAK BUAT BAJU KURUNG baju kurung pesak buluh - Prices and Promotions - Dec 2021 14 BAJU KURUNG MALAY OUTFIT ideas baju kurung kurung moden 23 Best baju. Pinkan untuk tetapkan kedudukan.

20 Inspirasi Cara Membuat Pola Baju Kurung Pesak Gantung Jm Jewelry And Accessories Madam Azra Fesyen Membuat Pola Baju Kurung Tradisional Pesak Buluh. Biasanya 4 34 tak payah lebih ngam2 atau kecikkan sikit. Lebihkan 34 kiri dan 34 kanan.

Ukuran panjang baju yang dikehendaki. Up to 24 cash back Belajar cara mengambil ukuran semua bahagian baju kurung untuk menentukan ukuran termasuk ukuran pesak kekek dan lain-lain lagi. Bulatkan elok-elok leher baju tu ukur macam ni luasanya sama aja.

Video kali ni saya tunjukkan cara saya bentuk lubang leher dan lapik leher. 2 Letakkan lapik leher di bahagian lubang leher dengan keadaan lapik leher sebelah dalam menghala ke atas. Perbezaan antara Baju Kurung.

Boleh juga di jahit dengan. Leher seperti membuat leher baju kurung biasa Cara menjahit baju kurung pesak gantung 1. Lepas dah siap buat baru la aku tahu kat mana bezanya dengan baju kurung biasa tu.

Cara Memotong Baju Kurung Belajar Cara Nak Buat Baju Kurung PDF SUSUN ATUR. So video kali ni saya tunjukkan step-by-step cara jahit baju kurung pesak gantung dengan mudahnyaDalam video ni saya ada berikan penerangan yg jela. Ada penambahan kain dari ukuran badan sebenarnya dengan memberikan pesak atau kekek disetiap baju Melayu.

Anda akan didedahkan dengan asas menyiapkan baju kurung. Saya ada beri penerangan yang jelas dan mudah diikuti. - Kain dilipat 2 potong jadi satu keping depan dan belakang.

Pesak - kiri 2 keping kanan 2 keping 4. Tu versi baju kurung pesak gantung aku. Biasanya 4 34 tak payah lebih ngam2 atau.

Kekek- 2 keping kiri dan kanan. Sambungkan 14-15 untuk mendapatkan 16. Pesak dan kekeknya bercantum dan.

Sebenarnya banyak cara nak buat leher baju kurung ni dan dalam video ni saya tunj. Dii Ukur lebar pesak bawah Lebihkan 34 kiri dan 34 kanan. Teknik dan Cara Menjahit Baju Kurung di dalam Panduan Modul ini.

Kali ni saya nak kongsi cara melukis pola baju kurung riau. Berbanding baju kurung biasa potongan dan rekaan baju kurung Pahang tradisional berbeza dengan kaedah pesak gantung dan tidak berkekek. CARA BUAT BAJU KURUNG Lazimnya anda akan menggunakan kain ela yang panjangnya 4m bidang 45.

Labuh Kain 39 39 40. Tangan - 2 keping kiri dan kanan. Ukuran panjang lengan 12 basi di bahagian kepala lengan 1 basi di bahagian pangkal.


Baju Kurung Pesak Gantung Fashion Sewing Pattern Baju Kurung Tunic Sewing Patterns


Pin On Ebook Belajar Menjahit


Kurung Pesak Gantung Sewing Design Sewing For Beginners Sewing Tutorials


Cara Membuat Pola Baju Kurung Pesak Gantung Baju Kurung Pesak Pahang Youtube Pelajaran Menjahit Pola Lengan Baju Baju Kurung

No comments for "Cara Nak Buat Pesak Baju Kurung"